FINALLY satt det, som vi trälat..

Publicerat 2015-03-09 kl. 22:41:16 av Isabel Håkansson
Idag satt galoppen, inte helt perfekt, men den satt och det kändes grymt bra! Snobben kändes fräschare, arbetsvilligare och mjuk i kroppen än på länge. Så himla skön känsla, verkligen. Jag kände på mig redan när jag började skritta fram honom förhand att idag skulle bli ett bra pass, vilket det verkligen blev. Dagens pass skulle jag kunna leva på länge, jag kom åt Snobben bra och ihop fick vi till ett grymt ridpass. 
 
Jag började med lite skrittarbete, jobb på volter och lite halter. Sedan övergick jag till trav och tog några varv på fyrkantspåret i lång, låg form i varje varv. Efter ett tag plockade jag upp Snobben i formen något och gjorde lite volter, serpentiner och lite övergångar trav-halt-halt-trav etc. Tack vare dem små, simpla övningarna så blev Snobben riktigt kvick och lyhörd för mina hjälper. 
 
Till galoppen då, fysjutton vad maffig och fin Snobben var redan ifrån första galoppfattningen!! Han bröt av ettpar gånger när vi galopp-jobbade på voltspåret, men jag gjorde ingen big deal av det, samlade upp honom och fattade ny galopp bara. Det är förståerligt att han inte är speciellt stark i galoppen ännu, vi har inte galopp-jobbat på jag vet inte HUR många veckor. Så jag tar allting sakta men säkert, huvudsaken är att Snobben gör sitt allra bästa och att allting går som det ska. Det behöver inte gå perfekt i början, absolut inte. Min fina ponny ♥
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback