Ett bra ridpass, helt klart!

Publicerat 2015-03-14 kl. 19:05:10 av Isabel Håkansson
Ett ridpass som jag trodde skulle bli katastof när Snobben i början utav ridpasset blev rädd för en B-ponny med vagn, blev istället riktigt bra! Jag ÄR ringrostig i min ridning när vi kommer till mer seriös ridning efter att bara ha ridit ut och motionerat Snobben så gott det går i skritt och trav princip hela vintern, men det går! Snobben var väldigt pigg och tittig, men när vi väl kom igång och han blev lite koncenrerad på arbetet så kunde vi börja jobba ordentligt. Han blev riktigt fin och mjuk! 
 
Idag tränade vi på att hoppa kombination med låga hinder, och så avslutade vi med att höja upp till 75-80cm på slutet. Snobben var DRÖM att hoppa idag, hade egen bjudning fram till hindrena och kändes självsäker, liksom. Annars brukar han kunna ha en tendens att bli osäker efter lite längre uppehåll ifrån hoppningen, men inte denna gång! Jag kastade mig om halsen på honom efter princip varje "hopp-runda", så duktig han var. Jag blir så stolt över honom när han gör bra ifrån sig, min lilla ängel. 
 
Vi avslutade med att trava av runt fyrkantsspåret, Snobben var riktigt avslappnad, frustade och travade på i ett friskt tempo. Åh, vad jag är nöjd över dagens ridpass. Jag önskar sooo badly att han var ettpar decimeter högre, då hade han varit helt, fullkomligt perfekt. 
Jag tog med sista bilden mest bara för att man ser hindrena i bakgrunden. Vi red en kombination på 10 meter mellan hinder 1 och 2. Att träna kombinationer är så himla nyttigt och kul tycker jag, man kan aldrig träna för mycket! 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Emilia Jansson

Åh, den känslan är fantastisk! Vad fina ni är!

2015-03-14 @ 19:43:13
URL: http://eryttaren.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback