En busig Snobb under vår barbackadressyr..

Publicerat 2015-03-18 kl. 19:32:17 av Isabel Håkansson
Fysjutton vad jag älskar mina två ponnysar! Inte en enda ridtur, promenad eller stalldag är den andra lik. Ena dagen kan Snobben vara fullkomligt galen och andra dagen kan han vara lugn som en filbunke. Ena dagen är Philip rädd för allt och andra dagen skulle man kunna släppa en atombomb bredvid honom utan att han skulle bry sig, typ. Jag älskar att dem är så personliga och precis som jag, du, vi, har sina bra & dåliga dagar! 
 
Idag var Snobben på lite bushumör, och jag var nära på att drutta i backen ett flertal gånger, haha. Det började med att han stannade för att bajsa (trodde jag), men istället från ingenstans, brallar och bockar iväg över hela ridbanan. Och för att notera, vår ridbana är STOR. Jag tappade både tyglarna och höll mig kvar med nöd och näppe genom att greppa tag i hans man. Inte lätt när man är barbacka.. Vi jobbade mycket i galopp, galoppombyten och små, små galoppvolter där Snobben verkligen satte under sig. Han brallade iväg ibland, släppte kontrollen och busade iväg. Man får ta Snobben med en nypa salt när han är på det humöret han var på idag, han menar ju inget illa, liksom! Dessutom älskar jag när hästar busar, sålänge det är av ren och skär glädje! Hihi. 
Snygg är han iallafall, håller ni med? Om inte annat så är han otroligt söt, ögonen glittrar och hela han skriker typ: älska mig. Min älsklingshästis.
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback