Bra väder, glada hästar & ett grymt humör!

Publicerat 2015-03-11 kl. 19:58:51 av Isabel Håkansson
Ni är kompis med mig på snap va? Om inte, lägg till mig där: isabelhakansson heter jag! Ovan ser ni 2 bilder som jag lagt upp idag, hihi. 
 
Sammanfattning av dagen: GRYM. Det har inte hänt nånting speciellt at all, förutom att jag fick reda på vad jag fick på mitt muntliga i svenskan som jag förövrigt är sjukt besviken på. Skolan just nu, alltså... Men vädret har varit på topp, vännerna bara allmänt bäst så som dem är och hästarna på jättebra humör! Så, jag kunde inte varit lyckligare actually. Att skolan går bara går utför för mig just nu beror på att jag lägger alldeles för lite tid och omtanke på skolan, helt enkelt. Kan inte hjälpa att mitt intresse för att prestera i skolan och plugga till sena nätter är som bortblåst, tyvärr. Ska plugga lite ikväll iallafall, finslipa min SO-uppgift litegrann och förbereda en kommande svenska-uppgift. 
 
Snobben reds ut idag, och han var såååå seg i början. Som en sirapsburk man vänt upp och ner, seg, seg, seg. Så jag travade honom en liten bit tills vi kommit ifrån stallet, då blev han piggare! Som jag skrev i måndags, den här veckan ska Snobben bara ridas ut och få svettas lite utanför paddocks-staketet. Nosgrimman är avplockad och dem leriga baby-blå benskydden Snobben bär under uteritter är framplockade. Hihi. Som en liten skogsmulle ser han ut som ♥
 
Fokuset idag låg på att ha honom framme för min skänkel hela tiden, formen struntade jag i helt och hållet. Istället övade vi på massa tempoväxlingar, halter och sen gjorde vi även början på sidvärsrörelser i galopp idag. Han förstod inte riktigt vad jag menade till en början, men sen gick det riktigt bra! Imorgon ska han och jag bege oss ut och skritt och travjobba barbacka. Work, work. Då ska jag faktiskt prova sätta på honom hans tredelade-bett och kolla om jag märker skillnad... 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Lovisa Magnusson

Jag har addat dig ;) Heter lollooo7!

2015-03-11 @ 21:50:03
URL: http://lovisamagnusson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback