Bloggtips - viktigt i en design.

Publicerat 2015-03-19 kl. 13:00:00 av Isabel Håkansson
♥ Att man ser klockslagen då dina inlägg är publicerade. Det finns inget mer irriterande än att inte kunna se tiden då respektive inlägg är publicerade, tycker jag. Eller är det bara jag? 
 
♥ Ha inte för mörka färger i din design. Det gör lätt att bloggen ser tråkig och livlös ut, bloggen känns liksom tung att klicka sig in att läsa på. Grå är okej, men inte i en för mörk färg! Svar går fetbort för min del. 
 
♥ Ha inte FÖR mycket bilder, länkar och olika småsaker som drar åt sig uppmärksamhet när man ska läsa ett inlägg. Det finns inget mer irriterande än proppfulla menyer fulla med bilder, klockor, länkar, blinkande skyltar och liknande. Less is more. 
 
♥ Att headern skriker DU. Din header ska spegla litegrann av vad din blogg handlar om, gillar du hästar? Pryd headern med en eller flera hästbilder, älskar du rosa? Festa till med lite rosa detaljer. Gör din header så personlig som möjligt utan att den blir stökig! 
 
♥ Se till att man lätt får tag på dig om man vill det. Känner man ett behov att skicka iväg t.ex ett mejl till en bloggare, så finns det inget mer irriterande när personen bakom bloggen inte lagt ut några kontaktuppgifter. Jag menar.. hallå?!? Klickbara länkar eller en permanent textrad i din meny med din mail adress, tack. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Divorce your horse

Många bra tips! Måste dock erkänna att jag inte har någon länk till min mejl, efter som att jag läser den så sällan. Läser däremot alltid i kommentars fälltet, så jag är inte omöjlig att få tag på i alla fall :)

2015-03-19 @ 15:46:09
URL: http://divorceyourhorse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback