Barbacka-vecka..

Publicerat 2015-03-16 kl. 20:11:14 av Isabel Håkansson
Gissa vad jag såg idag när jag, i vanlig ordning, visiterade Snobben? Två blodiga streck på ungefär 5 cm vardera, under magen på Snobben, precis där sadelgjorden egentligen ska ligga.. Vet ni vad det betyder? - barbacka-vecka/veckor, tills såren läkt ihop någorlunda. Såhär ser det ut ↓
Med blixt vs. utan blixt. Jag har ingen aning om hur såren kunnat komma dit...
 
Hur som helst, med tanke på dem små såren så tog jag ut Snobben i paddocken i bara grimma och longerade honom i alla gångarter i ca.. 20 minuter? Sedan släppte jag honom lös och hade lite kvalitétstid ihop med min älsklingsponny ♥ Han var inte riktigt på humör idag, så efter att han fått sin dagliga motion så spolade jag bara av honom lite snabbt och släppte sen in honom i sin nymockade box med en massa hö och lite kraftfoder. Jag måste iväg och köpa lite B-vitamin till hästarna imorgon, dem har börjat byta ut sin vinterpäls nu! Vårtecken deluxe.
 
Med tanke på att Snobben blev klar så snabbt idag så följde jag med Philip och Pernilla ut på en tur också. 6 kilometer blev det sammanlagt och Philip travade och galopperade förfullt upp och ner för backarna som var. Han har blivit så himla duktig och trots att Pernilla endast red i grimma så lyssnade han jättebra på när dem skulle sakta av.. världens snällaste häst! Imorgon ska han ut och köras.. #hanjobbarpåsommarkroppen.
Snobben på första bilden och Pernilla och Philip på andra bilden ↑

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback