Snobbens ridschema den här veckan!

Publicerat 2015-06-02 kl. 13:00:00 av Isabel Håkansson
För det första... vi har besök av mormor & morfar som bor ca 65 mil bort ifrån oss, den här veckan. Så det kan hända att planerna blir ändrade om vi ska iväg och göra nånting eller sådär. Men som sagt - det här är vår utgångsplan iallafall!
 
Måndag: Lugnt trim i paddocken av Sannah. 
 
Tisdag: Skrittjobba i skogen, träna halter och sidvärsrörelser. 
 
Onsdag: Markarbete med småhinder. Fokus på galoppjobbet och galoppombyten. 
 
Torsdag: Uteritt i bara skritt och galopp, traven läggs åt sidan. Skritta fram 10 min, intensivt galoppjobb 15-20 min, skritta av 10 min. 
 
Fredag: Jogga i paddocken barbacka, lång låg form. 
 
Lördag: Oklart. 
 
Söndag: Oklart. 
Snart måste jag ringa ut massören som får komma och massera igenom Snobben också. Det om NÅT skulle vara en perfekt start på sommaren och allt vad det kommer innebära. Snobben uppskattar verkligen massage och blir alltid som en helt ny häst efteråt! 
 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter som bra planer inför veckan. Hoppas vädret håller sig också så du slipper rida ut i ösregn som jag fått göra allt för mycket den senaste tiden. ;)

2015-06-02 @ 15:14:42
URL: http://linastrom.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback