Hej drygponnyn, du ligger på minuskontot idag.

Publicerat 2015-06-02 kl. 20:09:27 av Isabel Håkansson
Jag var hemma ifrån skolan idag pågrund av ögoninflammation som jag hade oturen att vakna upp med imorse, och tänkte då att det passar perfekt med bara en lugn skrittrunda. Tror ni skrittrundan blev lugn? Pffft, Snobben hade andra planer. Han har gått lite på halvfart i helgen pågrund av regnet som öst ner varenda dag när jag har ridit samt att jag har haft fullt upp med saker att göra utanför stallet. Så... idag fick jag sota för det. 
 
Vi tänkte skritta en runda på 30 minuter, en simpel runda utan några titt-saker alls iprincip. Snobben kunde inte skritta för det första, utan han kunde bara trippa. Nånting som han bevisade idag iallafall var hur samlingsbar han är, genom att bara ta försiktigt i tyglarna så kunde han stå och trippa på stället, drygponnyn. Att stå still var HELT omöjligt idag. Så fort jag gjorde halt så bara slog han upp huvudet och backade snabbare än nånsin förr, gjorde små mes-resningar ettpar gånger också men det kunde jag inte annat än att skratta åt. Tillslut fick jag nog och hoppade av iallafall, jag fick ut 0 av att bara sitta och trippa runt på en tittig ponny med nerverna på utsidan. 
 
Så jag fick helt enkelt gå tillbaka till stallet med honom och försöka lugna honom genom att rida a honom litegrann i paddocken. Han var väldigt explosiv på ett bra sätt, lyssnade väldigt bra både framåt och bakåt. Något okoncentrerad dock... Men vi fick ett relativt bra avslut iallafall & han jobbade på bra i paddocken! Dryga älsklings-Snobb. 
Imorgon blir det trim över bommar med både fram & avskrittning utomhus. Det har blivit så mycket ridning i paddocken dem senaste dagarna tycker jag... Bara han lugnar ner sig lite så tar vi vila från paddocken i några dagar och rider ut & har kul istället! 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback