Hästarna har fått sommarlov ♥

Publicerat 2015-06-21 kl. 15:06:27 av Isabel Håkansson
Såhär ser grusgången ut, som sträcker sig till alla hästarnas lösdrifter.. Så himla fint med vitt grus och knallgrönt gräs runt om.
 Här är Akilles (B-ponnyn som ni sett i enstaka inlägg då Madde rider honom ibland), som delar hage med Snobben och Philip. Han är jättesöt och förhoppningsvis hänger han med ut på lite uteritter och annat i sommar!
Snobben kom såfort han såg att jag satt i gräset och fotade, min älskling. Han får så himla fin färg på somrarna, en jättestark röd-brun färg. 
Hagen sträcker sig upp i en liten skogsdunge, och jag såg dem alla 3 stå och svalka sig i trädens skuggor för nån dag sen. Hihi. 
 Philip går utan grimma nu på sommaren, annars kliar han ändå bara av grimman såfort man släppt honom i hagen. Han om nån älskar att stå på lösdrift och Akilles och Philip har blivit bästakompisar på bara några dagar. Står och kliar varandra stup i kvarten. ♥
I hagen finns självklart ett vindskydd med en massa fluffigt halm, en hink med en 10-kilos saltsten samt en fungerande vattenkopp. Hästarna går alltid omkring med lite halm i både man och svans så jag misstänker att dem ligger i halmen och rullar sig efter ridpassen. Så mysigt.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Michelle Petersson

Så söta bilder! Och de ser verkligen ut att ha det jättebra :D
Kram

2015-06-22 @ 07:46:06
URL: http://michellepetersson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback