En tidig morgon & en halt häst..

Publicerat 2015-06-25 kl. 07:04:00 av Isabel Håkansson
Godmorgon! ♥ Kanske inte riktigt den rubriken jag hade velat skriva.. Jag är nämligen uppe vid 07 idag för att åka ut till stallet och släppa ut Snobben. Mysigt med lite morgontid i stallet, men... för vilken anledning? Jo, för att Snobben är halt och har stått inne med ett lindat framben inatt. Igår när jag hämtade honom i hagen verkade han loj och trög, provade trava ettpar meter och konstaterade att han var halt. I skritten markerar han inget alls, men i traven markerar han tydligt. Usch, så ledsen och så himla tråkigt... 
 
Tog in han i stallet iallafall, borstade och kände igenom honom. Han var varken varm eller svullen, hovarna var i normaltemperatur och allt stämde vilket är FRUSTRERANDE. Vet verkligen inte vart det sitter, så jag och mamma gissar på att det sitter muskulärt, att han fläkt sig i hagen eller liknande. För säkerhetsskull iallafall så linimenterade jag bogparti, kylde alla 4 ben 3 minuter/ben + lät honom stå inne över natten med linda på det ben han var halt. Jag hoppas och vill våga tro att han är bättre idag... 
 
Två kompisar kom över med sina sommarhästar igår och planen var att vi alla skulle rida ut ihop idag, men jag får gå till fots istället. Hm, kul. But that's life. Aja, slutsnackat här. Jag måste hoppa på moppen och åka till stallet för att visitera och släppa ut min halta ponny. Kul morgon. Really. 
Det finns inget jag inte skulle göra för den här hästen. Gå upp 7 på morgonen, lägga mig 2 på natten. OKEJ, bring it on. Jag vet att han hade gjort det för mig, alla gånger i veckan. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Maja

Du har verklugen inspererat mig med dina inlägg,du och snobben är helt fantasiska tillsammans. Din attetyd är helt magisk och jag älskar att läsa om dina åsiks inlägg om hästar och allt mellan himmel och jord. Då jag själv inte vågar ställa mig på benen och skrika ut till alla om mina åsiker. Förresten så älskar jag att läsa om din och snobbens resa, U go girl

2015-06-25 @ 18:43:41
Postat av: sonny

Hoppas de sitter muskulärt och inte i hovbenet :/

Svar: Verkligen :( om det sitter i hovbenet dock så blir ju hästen oftast blockhalt!
isabelhakansson.blogg.se

2015-06-25 @ 22:52:35
URL: http://nouw.com/Sonnyandersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback