En körtur på Philip & ett barbackapass på Snobben.

Publicerat 2015-06-10 kl. 20:01:02 av Isabel Håkansson
Jag kom på såfort jag kom till stallet att jag har skolavslutning imorgon = kommer inte hinna rida imorgon. Och BIG NO, att Snobben får vila två dagar i rad nu när betet växt till sig rejält i hagarna och han redan blivit rund om magen. Nej, nej & åter nej. Så ett barbackapass blev det och Snobben var sååå himla fin! Så himla lyhörd och framåt trots den jobbiga värmen. Ett stort plus för hur kvick han var i galoppfattningarna idag, blev så galet chockad! Nu är det bara jag som ska träna vidare på min sits och allt därtill, för BAM - ponnyn kan sitt jobb. 
 
Efter Snobben så stod Philip på tur & ett körpass blev det. Vi (jag och syrran) bestämde att inte köra så jättelångt med tanke på att Philip gått lite på halvfart den senaste tiden, så vi tog en något kortare runda och körde lite intervall-träning istället. Philip var även han jätteduktig, försökte dyka ner i gräset en gång men sa till honom ordentligt på en gång och då var det inga konstigheter sen under resten av körturen. Han var jätteduktig och glad, vilket han blir varje gång han får dra lite vagn. Lilla, fina Phillekillen ♥
  
Bilder från idag. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad för sele använder ni till Philip?

2015-06-10 @ 20:25:28
Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney! - ・゚♥ ✞

Vad härligt att rida barbacka! Kanske också måste göra det någon dag :) <3

2015-06-10 @ 21:26:24
URL: http://neapocalypse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback