Du har ett liv.

Publicerat 2015-06-01 kl. 08:45:00 av Isabel Håkansson
Det finns en av dig. Du har ett liv. Du lever en gång. Vad väljer du att göra? Se ner på dig själv? Gråta över några extra kilon eller svälta dig själv? Supa bort varenda ledig minut? Skita i skolan? Hänga med fel människor och göra saker som är totalt åt helv*te? Behandla dina föräldrar och äkta vänner som skit? Ta tillbaka killen som fått dig att vilja försvinna gång, på gång, på gång? Okey, fine. 
 
Men kom ihåg. Även om du satt dig själv i skiten eller är uppvuxen i en dålig miljö - så finns det alltid en chans att ändra på det. Livet är fullt med olika valmöjligheter, nya dörrar öppnas hela tiden. Det finns alltid mer än en väg att gå. Imorgon kan vara starten för ditt nya liv, det gäller bara att bestämma sig. 
Jag har gått igenom mycket skit och sett mycket. Jag har fallit ihop, men tagit tag i mig själv och i mitt liv lika snabbt igen. Dagar som passerat kommer aldrig mer tillbaka igen & min värsta mardröm är att jag ska se tillbaka på mitt liv när jag är äldre och ångra valen jag en gång tagit, ångra att jag inte tagit chanser att göra roliga saker. Jag vill se tillbaka på mitt liv med världens största leénde på läpparna, vara stolt. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback