7 kilometer på 15 minuter!

Publicerat 2015-06-08 kl. 17:04:01 av Isabel Håkansson
Ett litet collage på 4 bilder ifrån min stalldag ↑ OBS! Öronbilden på Philip är tagen av syrran, inte mig. 
 
Hur duktig var inte Snobben idag då? Jag red ut själv för första gången på länge idag, och han bara trampade på. Lite smygig i början, men han hade inte minsta lilla tanke på att stanna och såfort vi var bortom stall-området så trampade han på som aldrig förr! Idag red jag under lite tidspress och bestämde mig därför för att trava och galoppera hela rundan runt. Det tog oss 15 minuter att trava och galoppera hela rundan på sammanlagt 7 kilometer. En kort skrittpaus då vi mötte en travare, men annars var det trav & galopp hela tiden! Snobben var så jäkla duktig och pigg. 
 
Vi är på G nu, jag och Mr.S. Det var längesen jag kände ett sånt samspel mellan oss så som jag gör nu. Jag tar varje ridpass som det kommer och se till att få ut nåt bra utav det. Tar Snobben med en nypa salt när han har sina dåliga dagar och tar vara på hans energi på ett bra sätt. HUR perfekt sitter inte lite framgång såhär till sommarlovet & allt? Vi ska utvecklas ihop och bli så bra vi bara kan bli, punkt. Imorgon - longering mer systemet. Lång låg form och lite högre form i slutet utav passet.  
 
Nu ska jag hur som helst snabbt slänga i mig lite mat och sedan vidare för att spraytanna mig. Om det kommer resultat ikväll? EH, JA. Jag är nervös hörni.... waaah. 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Lovisa Magnusson

Du måste ha en snabb pålle du ;)
Ja, det hade varit så kul om du visade resultatet sedan! Hoppas du blir nöjd :D

2015-06-08 @ 21:23:24
URL: http://lovisamagnusson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback