2 hästar & några timmar senare.

Publicerat 2015-06-29 kl. 19:05:58 av Isabel Håkansson
Hej på er! Nu är jag tillbaka efter *host* några timmar i stallet. Jag åkte dit runt klockan 2 idag, och klockan är i skrivande stund 7 på kvällen. Det har varit några effektiva stalldagar nu och det känns i hela kroppen. Benen är trötta och huvudet likaså, men viljan finns kvar! Jag älskar att hänga i stallet och att pyssla med hästar. Det är bland det bästa som finns, utan tvekan.
 
Idag var tanken att rida Pepsi först, men det blev lite ändringar och det slutade med att jag bara tog in honom och kratsade hovar samt sprayade in honom med lite flugspray innan jag släppte han på lösdriften igen. Snobben longerade jag i paddocken i 15-20 minuter. Jag har skrittat honom i två dagar nu, och tänkte därför att det kan vara nyttigt med lite longering idag så jag ser hur han rör sig. Jag tycker att han börjar se mycket fräschare ut, men ännu är han liiite stel och tar inte riktigt ut steget. Det kommer nog att bli bättre om ettpar dagar med skritt och lätt jogging, stretching och massage. 
 
När vi kom till stallet idag så stod stallpersonalen och högtryckstvättade ur stallet och alla boxar, och ni kan inte gissa vad dem hade hittat... Nämligen en hööks-kasse där två utav mina stulna schabrak OCH min soft up-stigbyglar!!!! Mitt emot Snobbens box hade någon dumpat kassen. Så skumt och jag slutar aldrig förvånas... 
Pepsi från idag samt hööks-kassen med mina föredetta stulna stigbyglar och 2 schabrak... 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha men herregud, hur tänkte man där? Skönt ändå att få tillbaks grejerna, lär ju vara det sista man förväntade sig :)

2015-06-29 @ 19:23:21
URL: http://turbosuit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback