No rub - bilder på Snobbens svans NU.

Publicerat 2015-07-04 kl. 13:00:00 av Isabel Håkansson
Alltså, i mina ögon en skräckbild 4-real.. MIN HÄSTS SVANS?! Buhu. Jag som är noggrann med att svansarna ska vara välskötta, glansiga, klippta, glansiga och fina får på riktigt hjärtkross varje gång jag behöver gå bak och försiktigt borsta i längderna på Snobbens numera bortkliade svans. Men förhoppningsvis blir det ändrig på det nu.. 

I förrgår köpte nämligen jag och pappa hem ett "medel" som ska hjälpa mot klåda i svansen. Medlet heter "No-rub" och den hade fått väldigt bra recensioner enligt hööks hemsida. So.. why not try it? Det kan knappast bli värre, liksom. 
Jag tog rätt mycket och gnuggade försiktigt in det i Snobbens svans. På förpackningen så stod det att medlet skulle lugna den irriterade huden under all avkliad svans och vara mjukgörande. Den skummade litegrann och Snobben hade öronen framåt hela tiden och verkade inte alls tycka att medlet var obehagligt eller annat. Jag tänkte använda den varje dag nu i några dagar innan jag trappar ner och kör på varannan dag istället. Fortsättning följer..... ;)
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Malva

Oj, sådär mycket brukade han inte klia sig förut?
Han har inte fått soleksem eller något liknande?
Hoppas det där medlet hjälper!
Pussa på hans mysiga ponnymule från mig <3

Svar: Inte dem andra somrarna heller! Men å andra sidan så har han aldrig stått på lösdrift tidigare heller! Jag provar medlet och hjälper inte det så är det ju solexem.

Det ska jag göra <3
isabelhakansson.blogg.se

2015-07-05 @ 08:44:07
Postat av: Stina

Fick tips om att det kunde bero på smuts i botten också, så ett tips är att tvätta och schamponera svansen riktigt noga ända in i botten!
Zacha har också kliat sin svans nu, tvättade den igår och än så länge har han inte kliat nå mer?? Så kan vara värt att prova :)

Svar: Absolut! Tack för tipset! :D
isabelhakansson.blogg.se

2015-07-05 @ 14:13:16
Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney

Men gud vad hemskt! :O Hoppas det blir bättre

2015-07-06 @ 18:24:05
URL: http://neapocalypse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback