Gårdagens ridpass & bravader.

Publicerat 2015-07-07 kl. 10:55:26 av Isabel Håkansson
Snobben igår... piggare än någonsin förr. Väldigt snäll, MEN springig och med en räv bakom varje öra. Red barbacka eftersom han var helt genomblöt efter att ha stått ute i regn större delen av förmiddan, utan regntäcke. Som tur är så har jag bra balans när jag rider barbacka, skumpar inte runt utan sitter upprätt som om jag hade setat i en sadel. Har ridit mycket barbacka genom mina dagar och det är jag tacksam för idag! Det har verkligen gett resultat på såkallade "barbacka-sitsen". 
 
Gjorde lite sidvärsrörelser i båda varven, böjde igenom och stretchade mycket bogparti & hals. Jobbade med tempoväxlingar för att få honom uppmärksam på mina hjälper och jag blir så himla stolt över Snobben! Rider aldrig med varken sporrar eller spö, och han lyssnar hur bra som helst på röst och skänkel. Jag slutar aldrig beundras över honom och över oss, vi är så j*kla bra och vi gör framsteg varenda dag! Vi började på 0, hade inget som helst förskott. Vi har kämpat oss upp ifrån den allra djupaste botten, utan att överdriva. 
Nu - åka och rida ut min ängel. Håll tummarna för mig att han håller sig med alla hovarna på backen, han är PIGG
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback