Torsdag & vi närmar oss helgen.

Publicerat 2015-01-15 kl. 09:34:00 av Isabel Håkansson
Torsdag - GODMORGON! Nu har vi 1 dag kvar till fredag och sen är det helg. Mina planer för den här veckan var ju att trimma Snobben inför en ridhusträning som skulle hålla hus imorgon. Nu är den avbokad och jag kommer med all säkerhet inte kunna rida varken idag, imorgon eller under helgen. Mamma och jag kom då fram till att det här får bli hans vintervila och så kör vi nästa vecka istället. Skritt & trav måndag och tisdag och sen rullar vi igång igen. Jag vet en ponny som kommer vara piggare än piggast.. 
 
Idag fixar syrran stallet för tredje dan.. jag ska dock dit med pappa lite senare och linimentera in Snobbens ben, bogparti och rygg och sedan visitera igenom hästarna. Jag litar inte på nån gällande mina hästar, eller jo, Sanna, Mickis och mamma. Dem har hästkunskap sen 20 år tillbaka och har ridit alltifrån tävlingshästar till skogsmullar, haft egna hästar och so on. Även fast jag "bara" har en shetlandsponny och en C-ponny som tränas och trimmas inför att komma ut och tävla i vår, så känns det viktigt för mig att hela tiden veta att dem får all den tid, kärlek och omsorg som dem förtjänar. Mina hjärtan ska bara ha det bästa. 
 
Jag hoppas på att kunna åka ut i helgen och promenera hästarna, en simpel promenad på 15-20 minuter. Hoppas, hoppas. Blir jag däremot frisk framåt lördag/söndag så ska jag följa med Pernilla och Philip ut på en uteritt, det förtjänar lillen efter flera veckors vintervila. Philip är bara 8 år och har lärt sig allt han kan i dagens läge inom loppet på 1,5 år. När han kom var han bara sutten på, i princip. Han är världens bästa och snällaste häst för min syrra, trots att han kastat av henne säkert uppåt 100 gånger.. men han är ju en shettis, right? ;) 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Nikki

shettisar är alltid shettisar. Nästan något fel om dom inte gör nå sattyg 😂

2015-01-15 @ 10:40:06
URL: http://www.eu-riders.se
Postat av: Isabelle Johansson

Fina bilder ♥

2015-01-16 @ 20:42:21
URL: http://isabellejohaansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback