Tävlingsoutfit på mig & Snobben?

Publicerat 2015-01-18 kl. 13:00:00 av Isabel Håkansson
Ska jag vara ärlig så känns det liiite onödigt att lägga ner flera tusentals kronor på tävlingsoutfits till mig och Snobben med tanke på att vi endast ska starta några LD och LC i hoppning. Snobben skulle med lätthet kunna hoppa LB.. Men jag vill inte stressa upp i klasserna och dessutom skulle jag inte känna mig trygg för fem öre. På träning hemma kan jag hoppa princip vad som helst, 90 cm hemma är ingenting iprincip, men så fort jag kommer ut på en ridbana där folk kollar så blir jag jätte nervös och hopprädd.. nån som är som jag?
 
Nu kom jag ifrån ämnet lite, så jag går direkt på sak. Vad tycker ni är snyggast av dem här två små "uppsättningarna"?
Om man tänker såhär, jag har bruna stövlar och en brun samshield hjälm.. Kanske vore det snyggast att köpa den bruna uppsättningen? Men samtidigt, blir det inte lite tråkigt? Åh, jag har verkligen beslutsångest. Jag tycker lamicell är både snyggt och billigt, så nåt utav dem ovanstående outfitsen får det bli. För.. visst får man tävla i lamicell huva & schabrak? Herregud, sicken nybörjare jag är inom tävling alltså! HAHA.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Nikki

Jag tucker lamicell för fruktansvärt fina saker, men nackdelen jag alltid stött på är att deras schabrak alltid glider, oavsett gelpadd under, glider ner å skaver på manken :(

2015-01-18 @ 13:50:03
URL: http://www.eu-riders.se
Postat av: Malva

Jag tycker att den Marinblåa uppsättningen är sjukt snygg men jobbigt nog så är den Bruna lika snygg..
+ jag har inget negativ att tycka om detta schabraket, det är det bästa jag har :D

2015-01-18 @ 15:06:36
Postat av: Alma

Hej! Jag vet att det är ett jättejobbigt ämne, är själv mitt i det. Börjar du se/känna dig för stor för Snobben? Börjar han reagera och känna att han inte kan balansera upp dig? Min ponny är också en C-ponny ca 135 cm (jag är 163...)och rätt kompakt vilket gör att han blir ännu "mindre" i sig. Hur tänker du kring dig o Snobben? Känner att tiden för mig o min ponny snart är ute och att jag står utan häst...:(

2015-01-18 @ 18:00:27
Postat av: Mickis

blåååååååå!
det är ju bruna kanter på det iaf ;)

2015-01-18 @ 20:50:34
URL: http://mickisericssons.blogg.se
Postat av: Moa

Blå blå & Blå

2015-01-19 @ 12:39:40
Postat av: Jenny

Tycker du borde köpa det bruna, men sy på glitter-remsa på schabraket och huvan. Jag har gjort det på ett schabrak jag har här hemma, finns glitter att köpa på panduro så är det bara att sy på för hand. Visar gärna hur jag gjorde om du vill! :)

Svar: Åh vad kreativt och kult! Ja visa gärna! :D
isabelhakansson.blogg.se

2015-01-19 @ 19:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback