Stalltimmarna blev många!

Publicerat 2015-01-17 kl. 17:54:19 av Isabel Håkansson

Halvkassa bilder ifrån stallet idag, kameran tycker inte om ljuset i stallet riktigt tror jag.. ↑
 
Det blev ingen tripp till Västerås idag eftersom stalltimmarna blev för många, vilket är standard. Aja, vi ska göra det bästa av situationen i alla fall och åka iväg och köpa hem antingen pizza eller thaimat, vi har lite beslutsångest.. hehe. Idag var det verkligen skridsko-bana utomhus, så när jag tog in hästarna så fick man verkligen gå myrsteg. Eller i alla fall försöka gå så långsamt som möjligt när man håller i hästar som drar och vill in. Alla hästarna i stallet är sjukt pigga nu, dem flesta har eller har haft vintervila. Så med det sagt kan ni nog förstå det ständiga racet i hagarna som håller på dagarna i enda.. jag är glad att varken Snobben eller Philip gjort illa sig hittills!
 
Det blev en rykt och mysstund med båda ponnybusarna i nån halvtimme innan dem fick komma in i boxarna. Dem är så gosiga, mina små hästar. Philip om NÅN var på myshumör idag, skulle vara nära hela tiden och skrapade med hovarna i backen så fort han inte fick tillräckligt med uppmärksamhet enligt honom själv ;) Snobben stod lugnt och stilla, kollade ut över stallgången och njöt av livet, som vanligt. Han har blivit så otroligt lugn, på ett bra sätt! Han är pigg, glad och nästan lite stark när man rider och lugn som en filbunke i stallgången - så det ska vara!

Jag håller tummarna för att jag kan åka ut till stallet också och inte vaknar upp med den smärta jag hade igår, det skulle vara sååå tråkigt. Hörni, vi hörs senare ikväll för nu ska jag, pappa och syrran ut och köpa lite god mat, godis och läsk med oss hem. Har ni några förslag på inlägg?
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Matilda

kul med några timmar i stallet!

2015-01-17 @ 18:03:13
URL: http://skogsrusset.se
Postat av: Anonym

Annonstips! :D

2015-01-17 @ 20:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback