Mina dåliga ridvanor.. TIPS?

Publicerat 2015-01-04 kl. 12:50:00 av Isabel Håkansson
♥ Mina skänklar. Det är ett återuppstående problem, helt klart. Förut var dem lite överallt och ingenstans men jag tränade bort det i princip helt. MEN, så fort jag inte rider ordentligt under en kort period (nu kan vi snacka ca 3-4 dagar om jag t.ex bara skritt och travjobbar S) så återuppstår problemet och mina skänklar lever sitt egna liv, haha? Jag verkligen inte hur jag ska göra för att träna bort det en gång för alla..
 
Här är ett exempel på hur det såg ut, det var senast jag red i ridhuset efter att bara ha skrittat och travat i några dagar innan pga att underlaget varit benhårt utomhus. Ser ni? ↓
♥ Rider på innertygeln. Ibland, också bara vissa perioder, så kan jag få värsta blackouten och rida på innertygeln istället för yttertygeln. Det blir såklart väldigt fel för Snobben, vilket jag förstår.. Jättekonstigt verkligen och jag har ingen aning om varför det blir så ibland. Suuuuck.
 
Kalla mig självkritisk eller however, men jag vill verkligen komma på ett sätt att träna bort det här. Både för min och för Snobbens skull! Ös in med tips om hur ni skulle tränat bort era problem, eller dela med er utav egna "dåliga ridvanor" så försöker vi hjälpa varann! 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men skänklarna kan det ju vara att han har lixom massa 'power' i galoppen som kommer från bakdelen så att det bli svårt att sitta still eller att du börjar bli lång men vad vet jag, fin blogg iaf! 😄

Svar: Jag har alltid haft dem där problemen med skänklarna, sen jag började galoppera princip :/ så kan inte vara att jag börjar bli lång! Tack så mycket iallafall :D
isabelhakansson.blogg.se

2015-01-04 @ 13:45:57
Postat av: Anonym

Då har han Väll väldigt mycket power i gallopen, grova hästar bruka ca svåra och sitta på ;))

2015-01-04 @ 14:40:54
Postat av: Mickis

Jag tyckte det såg ut som att du pekar en aning utåt också med tårna i galoppen? Jag kanske såg fel. Men just det kan också göra att man bli lite vinglig i skänkeln. Fick lära mig så mycket när jag började rida Mu eftersom att hon var så pass känslig och man jämför med ridskolehästarna :) Vissa vill ju ha fötterna utåt för att där har man balansen. Men ett tips är att försöka trycka tårna inåt istället och liksom vrida om benet så du mer har knät mot sadelkåpan :)

2015-01-04 @ 15:27:05
URL: http://mickisericssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback