Kramsnö + is = NOT OKEY.

Publicerat 2015-01-26 kl. 22:03:17 av Isabel Håkansson
Dagens ridpass var planerad att bli nästintill perfekt.. Jag och syrran hade satt på hästarna mysiga fleecetäcken, utrustad både dem & oss med reflexer och borstat länge. En tur runt i samhället på 30-35 minuter med både upp och nerförsbackar, som ni hör - ett mysigt pass var planerat. MEN så kommer vi ut och börjar skritta litegrann, Snobben känns otroligt pigg och på tårna. Dock tar det inte lång tid förrän han börjar halta och kännas ojämn i vänster bak, hoppar av honom och kan konstatera en stenhård snö/is-stylta som var uppåt 1 decimeter hög på ena bakbenet. Hm, kul. 
 
Det var bara för oss att rida hemåt igen, hästarna gick som bambi på hal is och var minst lika försiktiga som jag och syrran när vi gick över den glashala vägen med kramsnö ovanpå. Suck. Sånahär dagar vill jag ha sommar och sol, föreställ er själva att kunna byta ut snön och det dåliga underlaget för bara nån timme och få rida ut i kvällssolen på nyharvade ridvägar med stora, gräsrika åkrar runt omkring. Jag är trött på vintern nu.. verkligen. 
 
När jag kom hem ifrån stallet så frös jag jättemycket och huvudet kändes tugnt. Och om ni får gissa en gång, vem tror ni har feber? Rätt gissat, jag. Det är faktiskt en utav anledningarna till att jag är trött på vintern, att jag blir sjuk precis hela tiden. Det var riktigt längesen jag kände känslan av att vara helt, 100% frisk. Flera veckor sen. Nope, jag känner oflyt och just ikväll vill jag bara lägga mig under täcket och sova bort dem kommande månaderna. Godnatt hörni, vi ses imorgon ♥
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: STINA

Du tipsade väl om vad man kunde göra för att slippa styltor för några veckor sen?? Haha! Smörj in med olja eller något bara, funkar jättebra för mig. Även fast han får styltor ibland så lossnar den direkt istället :D

Svar: Ja, jag oljade igår.. Dessvärre hjälpte det inte :/ det brukar hjälpa, men antar att kramsnön packades på direkt :(
isabelhakansson.blogg.se

2015-01-27 @ 06:06:10
Postat av: Maja

Såg dessa i en hästgrupp på facebook, kanske vore något ;) Fast har ju ingen aning om de faktiskt funkar och är bra hahah

2015-01-27 @ 12:14:50
Postat av: Maja

Såg dessa (http://legendarylowice.blogg.se/2010/november/avtagbara-snosulor.html)
i en hästgrupp på facebook, kanske vore något ;) Fast har ju ingen aning om de faktiskt funkar och är bra

2015-01-27 @ 12:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback