Enough is enough.

Publicerat 2015-01-09 kl. 07:02:35 av Isabel Håkansson
Godmorgon på er! Nu är en plan satt för min lilla Snobben, jag och Sanna dvs vi som rider & tränar honom satt och pratade igår. Vi har bestämt att han ska ridas 4-5 dagar till, och sen ska vi börja trappa ner. Under nästa helg så ska han bara skrittas och joggas lite lätt. Sedan vilar han f.r.o.m måndag vecka 4. Hela vecka 4 så ska han stretchas, linimenteras varannan dag och promeneras 2-3 gånger så att han inte blir stel. Sedan skrittar och travar jag honom i några dagar innan han får komma igång som vanligt. Jag tror verkligen att han kommer uppskatta en vecka fri från ridning, min duktiga lilla häst. 

Hoppas ni förstod min lite halvdåliga förklaring, haha. Men vad sjutton, klockan är 7 på morgonen (!!). Idag var det lite enklare att kliva upp och i skrivande stund sitter jag i vardagsrummet med lite tända ljus och äter en vanilj-kesella vilket är supergott! Det känns skönt att det är fredag idag och om inte annat så är känslan när man slutat skolan med vetskapen om att man nu är ledig i 2 dagar, alltid lika underbar. Dock kommer den här fredan bli något hektisk..
 
Efter skolan så åker jag hem till pappa, bloggar och fixar litegrann och sedan åker jag till Stockholm. Alltså är jag ännu en dag stall-ledig. Hm, det är inte riktigt min grej att inte åka till stallet under 3 dagar om jag inte är utomlands eller annat.. men ibland måste man släppa på saker & ting för att kunna umgås med familjen. Det är svårt för mig vissa perioder, att få vardagen att gå ihop när man har en pappa som bor i både Sala OCH Stockholm. Men jag får väl säga att jag lever det bästa av två världar, eller nåt.. ;)
Just nu - mysfaktor x100.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback