En körtur och ett återfall.

Publicerat 2015-01-24 kl. 20:04:55 av Isabel Håkansson
Pjuh, säger jag bara. Det tar på krafterna så fruktansvärt mycket att ha två hästar, jag HELT DÖD. Jag har spenderat 5 timmar i stallet idag, motionerat hästar, mockat, borstat, gjort kraftfoder och städat. Huvudet dunkar och ögonen går i kors för att jag är så sjukt slutkörd, herregud. Som tur är så gick båda hästarna bra idag, eller Snobben var lite sisådär kanske.. men mer om det längre ner i inlägget. 
 
Philip var först in idag, och planen var ju som jag tidigare sagt att köra honom. Sagt & gjort så tog tog fram hans lilla låda där hans sele, tömmar osv låg. Det tog ca 1 timme för mig att sela honom, haha. Det var så himla längesen jag gjorde det, och dessutom ville Philip inte alls stå stilla idag. Han stod och skrapade och ville ut, så han fick en liten hötuss som mutning.. hihi. Han var jätteduktig under körturen iallafall, travade på glatt och njöt av att få dra lite vagn igen. Oturligtnog fick vi lov att avbryta mitt under körpasset eftersom vägen vi skulle in på var oplogad, så då vände vi och körde hem igen. Nytt försök igen imorgon! 
 
Snobben var näst på tur. Det började mörkna ute när jag tog in honom och det var princip helt kolsvart när vi var färdiga att gå ut och rida. Lite mörker dock har aldrig gjort någon skada förut, MEN mörker ihop med blåst och snö var visst inte den bästa kombinationen om ni frågar Snobben. Han var jätteduktig den första biten av vår lilla ridtur, men sen blev han heeelt blockerad. Det började med att han vände sig till vänster och kickade åt det håll blåsten och snön kom ifrån, upprepade gånger innan han slutade. "Aja, inget att gräva ner sig i", tänkte jag.. men värre blev det. 
 
När vi skulle svänga av ner till ett travspår så fick Snobben för sig att han var rädd för nånting, vad vet jag inte riktigt, men han backade och backade och backade och backade, kickade mot min skänkel och reste sig när han gick ner i diket och inte kunde backa mer. Jag tror det tog mig 20 minuter att få fram honom, men när han väl gick fram så gick det alldeles för fort istället. Tokponnyn!
 
Ett litet återfall fick han idag skulle man kunna säga, det var nämligen precis sådär han betedde sig när han kom till mig från första början. Skillnaden nu är att rädslan jag kände förut när detdär betéendet kom fram i honom omvandlats och blivit till envishet och en drivkraft framåt istället. Snobben är speciell när han vänder dem sidorna till, han blir blockerad. På riktigt. Jag tror ingen utav er ens kan föreställa sig hur han kan hålla på vissa gånger och dem som har sätt honom har nog trott att han är heeelt väck i huvudet. Men jag vet, jag vet att han är en bra häst med ett gott hjärta och inte vill någon illa. Han är bara en typisk ponny som testar ALLT och har sina bra & dåliga dagar, helt enkelt. 
Idag får lillen pryda ett inlägg, det är han helt klart värd. My love ♥

Kommentarer
Postat av: Jonna

Åh, har ni köpt ny sele till Phillekillen? :D

2015-01-25 @ 00:12:14
URL: http://ponnyvalack.blogg.se
Postat av: Anna Fotografi

Så söta bilder :D

2015-01-25 @ 17:30:00
URL: http://aannab.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback