Ännu ett joggingpass - √

Publicerat 2015-01-20 kl. 20:58:52 av Isabel Håkansson
Snobben idag ↑

Det är heeelt galet, vad fin Snobben var idag under dagens joggingpass. Jag hann knappt sätta mig till rätta i sadeln efter att jag hoppat upp förrän han började trampa omkring och ville börja gå. Snobben var pigg idag, men otroligt lyhörd och uppmärksam, mjuk i munnen och lyssnade på alla mina förhållningar nästintill perfekt. Han trampade under sig riktigt bra och det var flera gånger som jag hörde hur hans framhovar klappade ihop med bakhovarna, vilket är ett gott tecken på att hästarna verkligen trampar på ordentligt. 
 
Jag jobbade i skritt ganska länge idag, uppåt 15-20 minuter innan jag övergick och började trava. Idag la jag mycket fokus på alla smådetaljer som t.ex övergångarna & halterna som Snobben förövrigt är såå dålig på, (haha). Efter 30 minuters jobb så var jag supernöjd med Snobben och vår insats ihop, han var så himla fin idag. Verkligen! 
 
Den bästa känslan i världen måste vara när man sitter av efter ett bra pass och ser att hästen är alldeles vitskummig runt munnen, frustar och är nöjd - det är ju de man strävar efter, DEN känslan. När det går såhär bra så känns alla hundratals ridtimmar värd all mödan och alla uppoffringar man har fått göra. Jag umgås aldrig med kompisar på vardagar om det inte är planerat sen veckor innan och jag rider oavsett väder, snöstorm, spöregn och grotesk kyla. Nu har jag kvittot i handen.. och jag är mer än nöjd. ♥
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilket program använder du när du redigerar dina bilder? Tacksam för svar för dina bilder blir alltid så fina!!

Svar: Åh tack så mycket! På mobilen använder jag mig av VSCO-cam och instacollage & på datorn redigerar jag med Gimp.
isabelhakansson.blogg.se

2015-01-20 @ 21:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback