4 saker som gör mig arg..

Publicerat 2015-01-05 kl. 12:00:00 av Isabel Håkansson
.. När ryttare måste bli tillsagda i högtalarna för att dem överanvändt spöt på hoppbanan. Jag menar, vägrar hästen så take a breath, klappa om hästen, gör en volt och kom igen med en bättre grundgalopp och 100% fokus. Vad är grejen med att rappa hästen på rumpan 10 gånger innan man kommer igen? En häst vägrar inte för att vara elak (det finns ju hästar som bara är allmänt envisa, såklart), det kan ligga såå mycket bakom en vägran. Dålig bjudning, att den har ont nånstans, tittigt hinder etc... bort med spöt säger jag! 
 
.. Att skolan tar upp så otroligt mycket fritid. Det suger, verkligen. Inte nog med att vi ska gå i skolan 6-7 timmar om dan, vi ska också plugga till prov, skriva uppsatser, spela in filmer OCH göra läxor hemma? Det gör mig arg, faktiskt. Hur mycket ska man egentligen lägga på en tonårings axlar.. hm. 
 
.. Avundsjuka människor. Det finns två typer av avundsjuka - bra avundsjuka och dålig avundsjuka. Det är då när människor är såkallat "dåligt avundsjuka" som jag blir arg. Ska jag göra nånting roligt eller fått bra på ett prov och svaret blir typ: Huh, kul för dig. WAAAH. Unna folk att må bra och ha kul, tänker jag. 
 
.. Folk som ljuger. OKEJ om man kryddar en story litegrann eller sådär, meeeen när folk ljuger så att det märks TYDLIGT och blånekar så blir jag arg. Som tusan. Jättearg. Det känns otryggt och allmänt irriterande, vad är grejen? 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Michelle Petersson

Håller såå med om alla 4 grejer :D
Kram

2015-01-05 @ 12:55:00
URL: http://michellepetersson.horseworld.se/
Postat av: Julia

Usch hemska saker det där alltså... :(

2015-01-05 @ 13:22:42
URL: http://juliastegfeldt.blogg.se
Postat av: evelina

Intervjun är uppe nu :) ser gärna att du länkar intervjun på din blogg :D

2015-01-06 @ 08:57:09
URL: http://www.nouw.com/ackmark
Postat av: Anna - photography, life, style

Så bra inlägg och vilken härlig bild :D

2015-01-07 @ 19:26:31
URL: http://aannab.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback