4 hästar- det tar på krafterna. OH YES!

Publicerat 2015-01-01 kl. 20:31:01 av Isabel Håkansson
Puh, äntligen är jag färdig ute i stallet! Idag hade jag 4 hästar att fixa åt och två hästar att rida, som tur var så kom Sandra och hjälpte mig. Utan henne hade jag typ suttit mig på andra hästen för att börja rida nu, haha. Hur som helst, jag red då Snobben och Sandra red Pepsi. Vi tog ett pass i paddocken som förövrigt var halv-hård idag, som ni redan vet så är Snobben känslig för hårda underlag och blev därför väldigt försiktig och lite struttig i stegen. 
 
Det blev bara skritt, trav och en liten galopp för mig och Snobben idag. Jag la all fokus på att få honom avslappnad och lösgjord, vilket han även blev i traven framför allt. Med tanke på att han var väldigt försiktig idag och inte gick fram riktigt, så skrittjobbade jag inte lika mycket som jag brukar. Jag fick ändå inte ut nånting utav det med tanke på att han inte trampade på som han brukar göra.. bara onödigt då. Men som sagt, han blev riktigt fin i traven och travade på i en lång låg form med svansen högt uppsatt. Visste ni det, att hästarna höjer upp svansen när dem är lösgjorda och avslappnade? 
 
När jag kände mig klar till Snobben så hjälpte jag Sandra litegranna med Pepsi, eller rättare sagt talade om för henne lite övningar som hon kunde rida. Fokusen låg på att kunna göra galoppombyte i samband med att hon bytte varv, vilket tog ett tag att få till. Men till sist satt det & Sandra riktigt kastade sig om halsen på Pepsi som förövrigt var heeelt slutkörd. Det är så kul att se framgång när andra rider tycker jag, verkligen! 
↑ Lite bilder ifrån min & Sandras mysiga stallkväll ↑
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad gör du dina hästar för foder? Och hur mycket av allt?

2015-01-01 @ 20:48:23
Postat av: Anonym

Himla snygg han är! Jag skulle gärna vilja veta fodret med, hur mycket Hö och allt sånt?:))

2015-01-02 @ 13:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback