Skolan - check.

Publicerat 2015-02-19 kl. 15:48:15 av Isabel Håkansson
Äntligen har jag lite tid över för bloggen, för som sagt.. den här veckan har varit fullbokad och intensiv om något. Bloggen har blivit lidande men jag gör mitt allra bästa för att försöka hålla igång den så bra som möjligt. Man kan inte ligga på topp jämnt, hihi. Imorgon är det iallafall fredag och jag gått klart skoldagen imorgon så har jag offeciellt loooov!! Så underbart. 
 
Mina planer för kvällen då? Hmm.. Stallet står näst på tur och Snobben ska få sig en genomkörare i paddocken om underlaget håller för det, annars blir det uteritt. Philip ska få komma ut han också en sväng, såklart. Pernilla har lite ont i huvudet så vi får se om det blir lugn ridning eller lite tömkörning, det återstår att se. Jag tror inte Philip bryr sig om ifall han får jobba med ryttare på ryggen eller inte, han finner sig bra i alla situationer och tycker det mesta är helt psyko-crazy roligt. 
 
Målen med dagens ridpass iallafall:
 
• Tänka på min sits. Stadigt skänkelläge, höga händer och jobba med kroppen i vartenda steg. 
 
• Hålla ett bra tempo och undertramp hela tiden. Det är viktigt att tempot är bra och att det varken går för långsamt eller för snabbt. Oftast låter jag Snobben gå och sega sig litegrann i skritten vilket verkligen måste bort, nu. 
 
• Galoppera i lång, låg form. Hard work, work. Snobben har tappat princip allt inom galoppen, han tycker det är jobbigt att jobba i galoppen och hålla igång. Så håller underlaget för galopp, så ska han galopperas i lång, låg form på både volt-spår och runt fyrkanten. Inga undanflykter! 
Me today.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback