Nån mer än jag som är taggad på fredag?

Publicerat 2015-02-05 kl. 18:52:28 av Isabel Håkansson
Fredag, ledighet, sovmornar och att kunna rida i ljus - helgen är välkommen med öppna armar. Jag är så, så, så skoltrött nu vilket jag vet att många andra också är. Och ännu har inte nationella proven börjat, liksom.. Jag känner mest, väck mig när allt är över och jag står i en snygg skolavslutningsklänning utanför kyrkan med resten av 9:an med slutbetygen i handen. Typ. 
 
Idag har jag fått ett litet mini-test på spanskan och ett fysikprov avklarat iallafall, så det känns skönt. Förhoppningsvis gick det hyfsat bra på fysik-provet, så att jag får behålla mitt betyg där. Hoppas, hoppas. Hur som helst, nu släpper vi skolan och går vidare på nånting heeelt annat. Nämligen.. hästar ;) Jag vet inte vad ni tycker, om det är roligt att jag skriver så pass mycket om hästar som jag faktiskt gör? Jag har ingen renodlad hästblogg, men det är mitt huvudämne här på bloggen, helt klart. 
 
Tävlingar letas för fullt och så fort underlaget blir bättre så har jag och Mickis bestämt för att börja träna lite smått igen. När Snobben var som mest igång så tränade vi 2 gånger i veckan, ett dressyr & ett hopp-pass + ett konditionspass som innehöll 6 kilometer galopp för Snobbens del. Han hade GRYM kondition och uttålighet. Det är så tråkigt att man ska tappa allting varje vinter, eller iallafall det mesta. Skritten gör ju att vi kan hålla uppe endel muskler, men konditionen försvinner snabbt såfort jag inte kan galoppera eller trava. Men om jag frågar er såhär - tycker ni att jag ska fortsätta i samma spår med bloggen som jag gör nu, med minst ett renodlat hästinlägg om dan? 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback