Min babyboo ♥

Publicerat 2015-02-11 kl. 20:52:35 av Isabel Håkansson
Min själsfrände, bästakompis och livskamarat. Så mycket kärlek! 
 
Hej på er! Dagens ridpass gick superbra idag, jag känner verkligen att jag och Snobben blivit sammansynkade och börjar komma i "flow". Det var lite väl fruset på ridbanan för att kunna ha ett markarbetspass dock, så det fick bli ett lösgörande pass i skritt och trav. Dock gick det utomordentligt bra det med! Snobben var taggad som tusan vilket alltid uppskattas, såklart. Så roligt att han är så pigg! 
 
Jag började passet med att skritta honom förhand i 10 minuter, sedan hoppade jag upp och började jobba honom direkt. Lite stel i sidorna till en början som vanligt, men mjuknade mer och mer desto längre in på passet vi kom. Mycket volter i olika storlekar, serpentiner, halter och sidvärsrörelser, allt för att han skulle lossa i sidorna och släppa till ordentligt. Ett stort plus får Snobben för sina snygga sidvärsrörelser idag, han dansade fram! 
 
I mitten utav ridpasset ungefär så kommer några j*vla gymnasie-elever (ursäkta ordvalet) med sin epatraktor, gasar som tusan, sladdar och snurrar runt. Whats the deal? Dessutom vevade dem ner bilrutan som var närmast oss, höjde upp musiken och skrek.. var dem coola? Eh, snarare töntiga och skrattretande. Hela bilen var rostig och såg ut som om den kom direkt ifrån soptippen, inget att komma och skryta med direkt. Waaaah, blir så irriterad. TUR för dem att Snobben inte är rädd för bilar, för en häst som inte varit trafiksäker hade dragit som en avlöning så som dem höll på. Suck. Att folk aldrig lär sig att hästar är flyktdjur och man inte kan köra hur som helst kring hästar. Irriterad- oh, yes. Ridpasset slutade bra hur som helst och jag är supernöjd!
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Emilia Jansson

ÅH, man blir såååå irriterad när folk inte kan ta det lite lugnt när det är hästar man håller på med. Speciellt när de inte saktar ner när de ser att det kommer en häst..
Fina bilder förresten! :)

2015-02-12 @ 22:25:17
URL: http://eryttaren.horseworld.se/
Postat av: Lydia

Finns mycket patetiskt folk som behöver hävda sig. Den sista idioten är ju (tyvärr) inte född ;)

2015-02-14 @ 22:13:35
URL: http://lydiaathieme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback