Jag dör abstinens-döden!

Publicerat 2015-02-18 kl. 13:45:00 av Isabel Håkansson
Alltså, jag d-ö-r. Varför och HUR fasen kan jag leva ett normalt hästliv under vinterhalvåren är min ständiga fråga till mig själv? Jag är så himla, obeskrivligt, j*vla trött på att skrittjobba nu, och att dessutom hela tiden behöva sitta med hjärtat uppe i halsgropen och vara rädd för att Snobben ska halka omkull.. det är inte kul, alls. Jag vill kunna gå ut i en nyharvad paddock en kväll, bygga upp lite hinder och trimma, hoppa och svettas igenom hårda ridpass med Snobben. Eller tänk er själva, att kunna rida ut i solnedgång när det är alldeles lagom varmt ute? Drömmen. 
 
Jag har fått frågan ett 10-tal gånger av folk i stallet - hur ORKAR du rida när vädret, underlaget och ridmöjligheterna princip ligger på 0? Och ärligt, jag vet inte. Motivationen dör tillslut. Man finner ingen glädje i att rida när det enda man gör att att traggla runt på en ponny som knappt tar sig fram över den blanka isen. Men samtidigt som jag får tvinga mig ut vissa gånger så har jag alltid ett par mål i bakhuvudet. Jag vet att allt slit kommer löna sig, jag bara vet det. Framgång kommer för dem som kämpar, that's it.
 
Igår gick jag ut i paddocken i hopp om att kunna ha ett normalt longerings-pass, men nej. Underlaget höll för skritt om man tog det i en långsam takt, jag lät Snobben trava några få steg men ni skulle sett hur det såg ut.. Stackarn sprang på med kortare steg än vad Philip tar, bokstavligt talat. Nope, vintern är ingen årstid för mig sålänge det inte finns snö. PUNKT.
Ser ni underlaget? Isen är minst 3-4 centimeter tjock och broddarna ger ingen som helst effekt, hästarna halkar lika mycket ändå. Tur Snobben är fin iallafall, det håller alltid min motivation till liv.♥
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Tilde Nelander

Min motivation till träning på vintern är som bortblåst, däremot är lusten till barbackaturer, galopper i snön och skogsluffs desto större hihi.

2015-02-18 @ 16:16:27
URL: http://glitterhimlen.devote.se
Postat av: Emelie

Åh vad jag känner igen mig! Riktigt tradigt just nu. Tänk om man hade kunnat flyga sina hästar till Florida som elitryttarna! Tur vi har haft rejält med plusgrader idag, och verkar bli imorgon med.

För mig bär det av till ridhuset, ikväll igen. Suck.

2015-02-18 @ 19:33:24
URL: http://exaequestrian.wordpress.com
Postat av: Julia Axelsson

USCH vad tråkigt, alltså verkligen! Jag måste ändå tänka på hur lyxigt jag har det med ridhus och här i Västergötland, is och halka har ALDRIG givit problem på vintern, visst - att gå till ridhuset typ, men vi har aldrig riktigt isiga vägar att rida ut på, det finns liksom alltid ställen att rida på, dessutom har vi ju eget ridhus - och det är verkligen när man läser det här som jag inser vilken fördel det är ändå! Och att vi aldrig får någon riktig halka ute på våra ridvägar är bara konstigt, haha.

Men fortsätt hålla motivationen uppe, det kommer ju löna sig. Ni är grymma, du och Snobben ♥

2015-02-18 @ 22:11:07
URL: http://julialinneaaxelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback