Hård skare, pigg ponny och strålande sol!

Publicerat 2015-02-15 kl. 17:00:05 av Isabel Håkansson
Idag kom jag till stallet ihopp om att kunna rida ett ordentligt mördar-pass på ridbanan, men nej. Det var BLANK-IS. Jag och Pernilla snackade om att helt seriöst åka hem och hämta skridskor och åka där.. så halt var det. Alla ridvägar var lika hala dem och det enda som återstod var åkern bredvid stallet. På åkern var det knähög snö med en hård skare som låg ovanpå.. inte bra underlag alls men bättre är ingenting.
 
Snobben snubblade ett flertalet gånger och gick inte fram ärligt för fem öre pågrund av underlaget. Man märkte verkligen hur han försökte jobba och ta sig fram på ett bra och smidigt sätt, men det gick sisådär. Tillslut sa jag bara att - jag låter honom galoppera ettpar varv och sen går vi in. Att galoppera på raksträcka gick hyfsat bra iallafall, och Snobben var jättesnäll! Inte lika vild som förra helgen, hehe. Han trummade på och var lagom pigg, liksom. Jag la ingen som helst fokus på att jobba honom, utan all fokus låg på att få ur Snobben så mycket energi som möjligt. Så jag är nöjd över honom iallafall, han gjorde så gott han kunde!
 
Det har varit strålande sol och jättefint väder hela dagen, så nu håller jag bara tummarna på att all snö & is smälter bort nångång. Jag vill kunna rida ordentligt! Och från en sak till en annan, gissa vad jag köpte idag? Ett nytt pannband till Mr.S. Eller inte jag, utan pappa. Svindyrt var det, men så himla fint! Thank you papi ♥
Halvcharmiga bus-bilder ifrån idag ↑
 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Michelle Petersson

Så skönt när isen försvinner. Underlättar så mycket ;)
Kram

2015-02-15 @ 17:47:15
URL: http://michellepetersson.horseworld.se/
Postat av: MalinKalin

Jobbigt med dåligt underlag men ni såg ju ut att ha kul ändå :)

2015-02-15 @ 19:43:33
URL: http://malinkalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback