Ett trippel-pass och en lugn promenad.

Publicerat 2015-02-10 kl. 20:36:13 av Isabel Håkansson
Philip fick gå trippel-pass idag, haha. Imorse kördes han av ettpar elever på skolan, sedan red syrran på åkern brevid stallet i eftermiddags och så hängde han med mig och Snobben ut på en promenad nu på kvällen. Jag vet nog en liten ponny som kommer vara trött imorgon, men som han verkade när vi åkte hem så var han inte ett dugg trött. Tvärtom. Pigg och glad, hade nog med lätthet kunnat gå ett pass till. 
 
Snobben fick ta det lite lugnt idag, varva ner efter ettpar dagar av trim. Vi gick en promenad runt i samhället och tränade lite kommunikations övningar ifrån marken. Stanna, backa och sidvärsrörelser är vi proffs på vid det här laget.. jag måste filma och visa er nångång! Snobben backar så fort jag pekar på hans boge, stannar minsta lilla jag höjer handen och gör klockrena sidvärsrörelser. Såå duktig. Man kan verkligen inte tro att han en gång i tiden varit fullkomligt respektlös! 
 
Imorgon ska jag rida Snobben i paddocken över lite bommar igen. Då blir det mer fokus på att kunna ha ett renodlat markarbetspass, och inte bara att vi travar över ettpar bommar i slutet på ridpasset för variationensskull, liksom. Jag ser fram emot varje ridpass nu för tiden, Snobben är så himla fin och går verkligen från klarhet till klarhet hela tiden. SO HAPPY! 
2 bilder tagna förra helgen, hur galet fin är inte min ponny liksom? Ögongodis! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback