Det är vardagslyx att få ha en så fin ponny..

Publicerat 2015-02-19 kl. 21:59:34 av Isabel Håkansson
Ibland får jag nypa mig själv i armen, för när jag väl kommer till insikt och verkligen inser vilken diamant till häst jag har så blir jag alldelles varm i kroppen. Och att dessutom veta att jag ihop med min tränare & mamma gjort ALLT i vår makt för Snobben, tränat och slitit till sista svettdroppen verkligen, v.e.r.k.l.i.g.e.n gett resultat så blir jag bara ännu mer varm. Jag är stolt, över honom, mig själv och över oss som ekipage. 
 
Idag gick ridpasset helt okej, det var jag som var lite ringrostig och ställde till det, men Snobben var väldigt glad och riktigt pigg. Efter att jag galopperat honom första gången så fick jag göra små volter och halter i flera minuter efteråt för att han inte ville sluta springa. Han blev så lycklig när han fick galoppfattningen, nästan lite chockad för några sekunder innan han fattade att han fick ge sig iväg. Snabbt gick det, men roligt var det! Att jag skulle kunna jobba honom i galoppen idag var nästintill omöjligt, så idag fick han bara springa som han ville i galoppen och så jobbar vi vidare på galoppen under helgen.
 
I skritten och traven jobbade vi som vanligt med en massa volter och serpentiner. Lite springig under vissa delar i traven, men annars nästintill perfekt! När det går dåligt så är det jag som tabbar mig och ger Snobben fel signaler.. Hur som helst, i slutet så körde vi en riktigt bra och lösgörande övning. Jag travade Snobben på en stor volt och höll bara lite lätt i innertygeln och styrde honom med skänklarna. Det fick honom att forma sig runt min skänkel ordentligt och verkligen komma loss i båda sidorna. Superbra övning som kändes skonsam att köra som ett litet nedtrappnings-moment efter ett hårdare ridpass. 
Too good to be true, seriöst. Min ponny, min andra halva & mitt allt. Jag vet ärligt inte vad jag skulle gjort utan honom, han har halva mitt hjärta, halva mig. Han är en på miljonen, det vet jag. 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Ååh vet känslan.. Liksom kunna säga "shit vad grym min häst är!" Och veta att det är sant ☆

2015-02-20 @ 10:05:03
URL: http://calleoville.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback