07:30

Publicerat 2015-02-24 kl. 07:30:00 av Isabel Håkansson
Godmorgon! Idag är jag uppe tidigt för att kunna motionera hästarna och hinna fixa stallet innan jag ska iväg med till en kompis. Ni vet, prioritering och planering är A och O när man har häst. Och idag fick jag offra en sovmorgon för att kunna hinna med hästarna, men det är heeelt klart värt det! Snobben ska ridas ut och Philip ska jag nog släppa i paddocken idag, igår sprang han och gjordemluftsprång med jämna mellanrum under hela vår promenad.. hehe. 
 
Utöver stallet så ska jag hem till pappa och städa litegrann på mitt rum där och sen så råkar jag ha lovat pappa att skura & dammsuga också, så det ska jag göra. Sen när det är klart så ska jag hem, duscha och gå hem till en kompis och sova över där, vilket ska bli lika roligt som vanligt. Kompistid är såå viktigt, och jag har varit så rastlös dem senaste dagarna då jag bara varit hemma. Jag gillar fullproppade scheman, fast det vet ni kanske redan vid det här laget. 
 
Nu - hoppa i mina rosa mjukisbyxor, sätta upp håret och bege mig mot stallet med mamma. Hoppas ni får en supergrym dag alla ni! ♥
 Ett litet collage ifrån gårdagens vistelse i stallet. 
 
Och på tal om det, ni vet ju att jag skrev att Snobben kändes jätteseg i förrgår när jag red? Igår var han tvärtom. När jag visslade åt hästarna i hagen så kom Snobben i full galopp med Philip galopperandes en bit bakom, han sparkade bakut, gjorde luftsprång och tvärstannade bara några centimeter ifrån mig. Sen när han insåg att det var Philip jag skulle hämta så vände han på klacken och sprang iväg i full fart. När jag sen promenerade honom så var han helt crazy, haha. Blåste upp sig, trippade, krökte på nacken och höjde svansen. Det slutade med att jag fick vända och gå hem, han var så jäkla stark och jag höll på att tappa greppet om honom x-antal gånger.. hehe. Lilla Snobben, ibland är du svår att förstå dig på. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback