Tömkörning, dåligt underlag och frisering.

Publicerat 2015-12-14 kl. 20:05:31 av Isabel Håkansson
Idag var det med allt annat än positivitet i huvudet som jag satte mig på bussen mot stallet. Jag var så trött och sur över att jag visste att jag tvingas iväg till skolan imorgon trots att jag mår skit, för att vi har en deadline på ett projektarbete vi hållt på med nu i några veckor. Men samma sekund som bussen körde ner på grusplanen bredvid stallet och jag såg Snobben så blev jag genast på bättre humör. Gick in, bytte om och tog sedan in Snobben. Det är jättekallt ute idag, och med tanke på att alla hästarna står på lösdrift så är det princip lika kallt inne i stallet. Och för Snobben som är så frusen av sig så gör jag alltid såhär när det är kallt ute & jag ska borsta ↓
 
Kastar över ett vanligt fleecetäcke och börjar med att krasta hovar och borsta svansen för att sedan fläta ihop den igen. Går sedan vidare på halsen och viker då ner täcket, och samma sak när jag sedan ska borsta ryggen och rumpan. Friserade förresten Snobbens man idag som ni ser på bilden i mitten, den blev rätt kort denna gången. Snyggt tycker jag! 
 
Tömkörning i skritt fick stå för motionen idag. Det var hårt, knögligt och halt precis överallt så det passade bra. Snobben gick med öronen spetsade rakt fram hela tiden och jobbade jättefint, tog stöd på bettet och trampade på med bestämda steg. Min finis. Älskar att kunna variera träningen för honom så det inte blir så enformigt och tråkigt. Imorgon hoppas jag på lite plusgrader så vi kan ut och galoppera...
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback