Storm, bus & utrustnings-fix!

Publicerat 2015-12-20 kl. 20:48:22 av Isabel Håkansson

Bild 1: En avspolad Snobb.
Bild 2: Läderutrustningen får sig en omgång med både lädertvål och läderolja..
Bild 3: Fina Snobben står lös i stallgången och väntar medan jag fixar mat.. Så duktig ♥♥
 
Heeeej hörni! Nu är jag precis hemkommen ifrån stallet. Blev en sen kväll i stallet idag, men vi blev sena hem ifrån Stockholm pågrund av trafiken, tyvärr. Som tur är så har vi plusgrader vilket betyder att paddocken är mjuk, så vi kunde vara där! Planen var idag att longera Snobben, så det var de jag började med. Det första han gjorde när jag tog ut honom på linan efter att ha skrittat fram honom några varv var att bralla iväg, sparka bakut och göra luftsprång. Så jag lät honom galoppera sig åtminstone lite trött innan jag tänkte att vi skulle börja om och jogga avslappnad i låg form litegrann. Men.. idag var en sån dag då Snobben bara var överallt & ingenstans, så det slutade med att jag tog av honom all utrustning och släppte lös honom istället. 
 
Han galopperade och travade omkring med hög svans och huvudet högt i flera, flera, flera minuter innan han tröttnade och kom in till mig igen. Det är dagar som dessa man behöver ha tålamod med Snobben, och ta honom med en nypa salt. Vissa dagar får man acceptera att han inte vill, och helt enkelt göra det bästa av situationen ändå. Det lönar sig inte att bli arg på honom, för han menar trots allt inget illa. Imorgon iallafall så ska vi rida ut och se oss omkring lite i skogen tänkte jag, hoppa lite naturhinder och rida slalom mellan träden. Mys, mys, mys. Hoppas herrn är på lite bättre humör då ;) Hihi. 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback