Nackdelen med gymnasiet - GODMORGON.

Publicerat 2015-12-15 kl. 06:02:00 av Isabel Håkansson
Godmorgon.. uppe med tuppen klockan 06:00 och har precis sprayat första omgången med nässpray, tagit första huvudvärkstabletten för dan och käkat första halstabletten. Behöver jag nämna att jag är opepp & otagg på skola eller? Varför jag kliver upp och traskar iväg iallafall, trots min feber och förkylning, är för att vi har en deadline på företagsekonomin som jag skrev igår, och ska idag redovisa om ett projekt vi hållt på med nu under ettpar veckor och som kommer väga in mycket sen när dem ska sätta våra slutbetyg. Vi har den lektionen nu direkt på morgonen, så efter att den lektionen slutat så sätter jag mig på första bästa buss hem igen. 
 
Jag märker så stor skillnad på högstadiet och gymnasiet, även fast jag knappt gått ett halvår där ännu. Gymnasiet är så mycket mer plugg och eget ansvar. Och att missa en skoldag i nian, går inte ens att jämföra med om man missar en dag på gymnasiet. DÅ ligger man efter. Iallafall om man går på den linjen jag går, ekonomi-juridik. Det är mycket plugg som gäller där.. minst sagt. 
 
Aja - let's kick this day! Hör av mig efter min korta skoldag lite senare. PUSS. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback