Bättre än alla mediciner..

Publicerat 2015-12-16 kl. 21:21:00 av Isabel Håkansson



Bilder från ikväll ↑
 
Heeej på er! Nu har jag kommit hem efter att ha spenderat några timmar i stallet ihop med min favorit, Snobben ♥ Uppskattar honom så himla mycket, och blir ständigt påminnd medan jag står och borstar honom vilken fantastisk indvid han är och hur mycket jag älskar honom. Obeskrivligt. Idag klippte jag till ojämnheterna på hans man, trimmade lite hovskägg och toppade hans kronränder. Sedan fick han sig en omgång med alla borstar ur ryktväskan och sist men inte minst - lackade hovar. Så fin blev han! 
 
Red en runda på några kilometer, skrittade på i rask takt, tränade sidvärsrörelser och stretchade igenom sidorna på honom. Avslutade med att trava en kortare sträcka på hårt, men plant underlag i en ganska långsam trav. Höll in honom så mycket det gick med hjälp av enbart sätet och rösten. Imorgon tänkte jag tömköra honom med inspänning igen, har syrran med mig ut då i säkerhetsskull ifall det skulle hända något. Första gången på år vi tömkör utanför paddock-staketen. Jobbar på så gott vi kan i kylan och på det hårda underlaget.. 
 
Stallet måste jag säga är bättre än alla mediciner i världen, piggar alltid upp en hur trött, seg och sjuk man än är. Är så tacksam över att ha det att åka till varenda dag, en väldigt stor del av mitt liv och en trygg fastpunkt. Älskar!
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Ellen

Så fin du är!

2015-12-17 @ 20:20:28
URL: http://ellenshorselife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback