Att släppa på kontrollen en aning..

Publicerat 2015-12-08 kl. 19:40:12 av Isabel Håkansson
Idag, efter att jag som planerat longerat Snobben ettpar varv, så lät jag syrran hoppa upp. Det var rätt hårt underlag i paddocken, så vi höll oss till enbart skritt och trav. Snobben har varit pigg på senaste tiden, och brukar gilla att testa och tämja på gränserna såfort Pernilla hoppar upp.. så idag fick hon rida på lina ;) Back to ridskoletiden för 4 år sen, typ. Jag är så himla mesig när det kommer till Snobben, och vill ha en så stilla, lugn och harmonisk ridning på honom hela tiden. 
 
Pernilla är duktig och balanserad i sin ridning, vilket inte är konstigt efter att hon ridit runt på en skumpig shettis i nästan 3 år. Hon har även ridit mycket barbacka senaste tiden då sadeln Philip har började bli lite liten för henne. Så jag menar absolut inte att hon inte rider harmoniskt och balanserat, för det gör hon. Men, med en pigg Snobben som dessutom ALLTID testar nya människor så vet man aldrig, liksom. Det säkra före det osäkra, ellerhur? Ljuger dock om jag skriver att syrran inte blev irriterad, hehe... Förstår henne! 
 
Det blev skritt och trav på linan 25 minuter för Mr.Snobb iallafall, gick inte att göra så mycket mer en dag som denna med ett benhårt underlag överallt. Efter ridningen så masserade Pernilla honom med en massageborste medan jag flätade hans svans och stretchade hans ben. En ompysslad Snobb, är en glad Snobb. 
↑ Lillsyrran och goa fluffponnyn ↑
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback