Ännu ett tips för en fräschare hy..

Publicerat 2015-12-22 kl. 14:18:00 av Isabel Håkansson
Under den senaste veckan så har min hy blivit jätteäcklig och oren. Byter mina sängkläder i snitt 1 gång/vecka, tvättar alltid bort smink, har ansiktsmask 1 gång/vecka och sköter om min hud.. så tänkte efter - varför har det blivit såhär? Tog ett djupdyk ner i sminkväskan och kom underfunn med att jag inte tvättat varken mina sminkborstar eller min sminksvamp på ett tag nu.. kan vara därför. Så, tog tag i det ganska direkt och tvättade min foundasion & ögonbrynsborste samt kokade min sminksvamp i 15 minuter. Nu ligger borstarna på tork och svampen likaså ;) Skönt att få det gjort! 
När jag tvättar mina sminkborstar så tar jag bara en klick mild tvål på handen, blöter ner borsten litegrann och gnuggar sedan tills all sminkprodukt runnit av borsten. Sedan lägger jag borstarna med borsthuvudet nedåt och låter dem torka i några timmar innan dem åker ner i sminkväskan igen. 
Svampen kokade jag (som sagt) i 15 minuter, rörde om den med en sked lite då & då. Fortfarande lite skitig efter att man kokat den, men då är bakterierna som funnits i svampen borta iallafall och det är huvudsaken. Svampar drar åt sig jättemycket bakterier, så därför är det viktigt att komma ihåg att tvätta dem ofta! 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback