Vilka borstar jag använder?

Publicerat 2015-08-24 kl. 14:38:00 av Isabel Håkansson
Sv. Jag använder mig utav främst 4 borstar, en magic brush först och främst för att få upp blodcirkulationen på hästen jag borstar. Sedan går jag vidare med ryktborste och en ryktskrapa och borstar noggrant alltifrån ben, rumpa och hals. Efter det tar jag en hårdare rotviska och avslutar med en mjukare rotborste i gethår. Jag brukar gå igenom varje sida av hästen minst 2 gånger med varje borste, så att jag på så sätt är säker på att jag inte missat något ställe på kroppen! 
 
Ett smart knep kan vara att kanske fukta en svamp och dra över hästen om man har lite bråttom och inte hinner stå och borsta i 40-50 minuter. Det hjälper mycket! 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Divorce your horse

Roligt att få veta vilka borstar du använder dig av :)

2015-08-24 @ 15:46:40
URL: http://divorceyourhorse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback