Gårdagens mysiga kör & ridtur 30/8-15

Publicerat 2015-08-31 kl. 13:08:00 av Isabel Håkansson
Min snygga Snobb igår ↑

Igår red jag ut ihop med en utav mina närmsta & äldsta vänner.
Hon körde Philip och jag red Snobben, det är ett smart sätt att kunna umgås nu när schemat är tight och vi båda ändå är hästintresserade. Motionerar hästar och snackar ikapp samtidigt - två flugor i en smäll! Igår körde vi en lite längre runda än vad vi gjort dem senaste gångerna och det var såå mysigt. Hästarna skötte sig prima! Philip var lite bökig och lyssnade inte riktigt ibland, men det tog Sandra hand om helt perfekt. 
 
Vi var väl ute i lite mer än 1 timme och hästarna var nöjda och trötta när vi var tillbaka hemma i stallet igen. Snobben fick bakbenen insmorda/inkletade/skulpterade (hehe) med kyllera, då jag tänkt börja testa det på honom. Han har så lätt att få gallor och då är kyllera ett bra alternativ har jag hört! Hur som helst, det gick jättebra igår med hästarna och idag är planen att jag och Snobben ska ut och lunka lite i skogen. Varför vi inte riktigt kommit igång med vår riktiga träning kommer i ett annat inlägg senare i veckan... 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback