Trött och loj - det var de ridpasset de.

Publicerat 2015-04-16 kl. 16:30:30 av Isabel Håkansson
Alltså Snobben igår.. fy vilken liten segpropp han var! Han var verkligen svintung att rida, inte framme för skänkeln alls och lullade bara runt i sin egna lilla värld med tankarna på nåt heeelt annat än arbete om man säger så ;). Därför blev det ingen hoppning igår, för vi hade typ kraschat rakt in i hindrena, eller hoppat av stillastående på varje hinder. Så jag red av Snobben rätt snabbt och sen fick syrran hoppa upp och trava av honom, mysigt tyckte Snobben. Min prins. 
 
Idag ska han longeras med snodden i 20 minuter, alla gångarter. Förhoppningsvis är han lite mer på hugget idag, det blir så himla tråkigt annars. Ingenting är kul när man har en lat ponny, motivationen försvinner bort lika snabbt som man börjat när hästen man ska arbeta ihop med är ovillig och trög... Meeen, testa ska jag göra iallafall - det finns inget att förlora! Bara att tuta & köra, försöka och ge upp sen om man känner för det, men testa ska man alltid göra. 
 
Och hörni, guess what? Idag har jag gjort 3 (!!!) nationella-prov i fysik. Det blev ettpar timmar och jag hade en sån kramp i min vänsterhand när proven var färdig skrivna men ÅH, vad skönt det känns att ha det avklarat nu. Det ska firas med en pw ihop med en bra vän ikväll och lite spakväll för mig själv efter det, hihi. Vi hörs senare, sköt om er sålänge. Puss.
Kram, puss och klapp på min favorit gosis. 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Julia Axelsson

Så skönt att ha dig tillbaka grymma du!
Men uuussch för nationella orov alltså.. glad att jag slipper dem åttan ut också!
Kramis <3

2015-04-16 @ 20:51:15
URL: http://julialinneaaxelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback