Regn, hagel och ett riktigt aprilväder.

Publicerat 2015-04-16 kl. 20:16:11 av Isabel Håkansson
När vi åkte ut till stallet så blåste det storm, moppen svajade som tusan när vi körde ut till stallet, så mycket att jag trodde vi skulle välta ett x-antal gånger. Haha. Väl ute i stallet när vi hade bytt om så började det hagla som tusan, och på en millisekund så vände himlen från att ha varit ljusblå till att istället bli mörkgrå. Vi skyndade oss att mocka, packa hö och skrubba vattenhinkarna då vi vet att hästarna inte är jätte förtjusta i regn, om jag säger så... 
 
När Snobben fick syn på oss så sprang han det första han kunde mot grinden, gjorde luftsprång och sparkade bakut, och Philip kom tätt efter även han i full galopp. Hela vägen in ifrån hagen så trippade dem och var väldigt upprörda över ovädret, dem båda hatar regn. Så vi bestämde oss för att låta dem vila idag, jätte trist att behöva ställa in deras motionspass för att vädret är kaos, men så är det. Vi ryktade dem iallafall så dem blev rena & fina innan vi släppte in dem i boxarna. 
 
Jag som skulle ut och powerwalka med en kompis nu ikväll - pffft, glöm och dröm i det här vädret. Det är uppskjutet till imorgon istället. Nu är jag dö-trött och ska stänga av datorn i nån timme för att istället lägga i en hårinpackning i håret och sätta på en facemask, scrubba benen och måla naglarna i någon fin färg. Det behövs efter den här torsdan, kort sagt. Later bloggers. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback