Hoppningen byttes ut mot markarbete.

Publicerat 2015-04-21 kl. 21:57:52 av Isabel Håkansson
Dagens ridpass gav mig väldigt tydliga signaler - efter idag så vet jag precis vad som måste tränas mer på & vad som ska förbättras. Först och främst så måste Snobben trimmas dressyr nu, verkligen jobbas igenom i HELA kroppen och ridas en massa lösgörande över bommar så att han lossar i bogen, kommer upp med ryggen och jobbar under sig ordentligt och avslappnat. Sedan så måste galoppen stärkas, han är svag i galoppen nu. I vanliga fall så är galoppen hans bästa gångart, just nu är han förj*vlig att rida i galoppen. Kantig och stel, galoppen känns liksom inte behaglig att sitta i för fem öre. Helt och hållet mitt fel, men nu har jag verkligen fått kvitto på vart vi står här och nu och imorgon börjar vi träna för att ta oss därifrån. 
 
Idag var det den varmaste dagen det här året utan tvekan, och Snobben var trött redan när jag hämtade honom ur hagen. Det tar mycket på hästarna att stå ute i solen hela dagen, tyvärr. Så det medförde att han kändes och var väldigt tungriden idag, och iochmed det så bestämde jag mig för att stanna vid 60cm idag och bara trimma markarbete istället. Snobben var väldigt duktig, lite tung som sagt men kom rätt på varje hinder såfort jag la honom rätt. Väntade ut mig fram till hindrena och bytte galopp fint över hindena när han skulle göra det. 
 
En dålig sak som medför när Snobben blir tung är att jag blir så rörlig i min ridning. Jag följer liksom med honom med hela min kropp och vill fram, fram, fram. Men det är 100 gånger bättre än förut iallafall och när Snobben inte är tung så sitter jag princip hela stilla. Waaah, vill till stallet nu och trimma Snobben!! Han kan bli så fin, jag vet det, och det stör mig... Det gäller för mig att lägga i en växel nu om jag vill kunna komma ut och tävla i sommar, enough said.
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback