Give me some reality

Publicerat 2015-04-24 kl. 07:56:00 av Isabel Håkansson
Något jag är trött på...? Perfekta bloggar. Där man lägger upp bilder på blommor, stora koppar thé och hjärtmönstrade kalendrar. Att vara ute med kompisar lite för sent på helgerna är fett tabu och att plugga är det nya IT. Kom igen, vi är unga. Vi gör misstag, inte bara en gång, utan 100 gånger om inte mer än så. Alla är olika, vissa föredrar att ligga hemma framför en film på fredagkvällarna, vissa trimmar sina hästar hemma i manegen till sen kväll inför en kommande tävlingshelg och vissa är ute med kompisar. Och vet ni? DET ÄR OKEJ. 
 
 
Vad jag menar, är att bloggar där solen lyser som allra starkast en måndagmorgon och man tränar, trimmar hästar, har högsta betyg i alla ämnen och ser ut som en VS-modell varenda dag- inte faller mig i smaken längre, inte alls. För jag har insett, att ingen lever så. I.N.G.E.N. Bloggvärlden är rätt hal på det viset, just för att det är så lätt att bygga upp en påhittad karaktär med ett påhittat, perfekt liv. Jag skulle kunna logga in här efter en hoppträning som gått pissdåligt, skriva om hur jag och Snobben flög över 1.10 som om det vore en bom på marken och allt gick galant medan tårarna sprutar ur ögonen på mig för att jag är så missnöjd. För ni kan inte se mig, ingen kan se mig när jag sitter där, i mitt rum framför datorn. Men jag väljer alltid att vara ärlig, för ärlighet är någonting man vinner på i slutändan. Jag vill att ni ska tycka om mig för MIG. Och inte någon påhittad karaktär-människa jag byggt upp genom min blogg. 
 
Okej, fredag it is. Alla ni som går i nian och har skriftligt-prov i nationella att se fram emot idag - det har jag med. Jag är nervös, jag är otagg, jag är trött. Men jag ska ta mig igenom det, klara det, göra mig själv stolt. I mitt liv finns det ingenting som heter vila, utan här kör jag gasen i botten 6 av 7 dagar i veckan. Kämpa på i skolan nu och unna er en riktigt bra eftermiddag & kväll efter det, puss. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Michelle Petersson

Håller verkligen med dej. Man läser lätt igenom inläggen och förstår hur realistist eller inte det är :P
Kram

2015-04-24 @ 23:22:59
URL: http://michellepetersson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback