En underbar ridtur i solskenet.

Publicerat 2015-04-20 kl. 20:55:55 av Isabel Håkansson
Finns det nåt underbarare än att rida ut barbacka i solsken på en taggad ponny och galoppera fort upp för backar? För det var precis vad jag gjorde idag. Med syrran och Philip hack i häl såklart ;) Det blev en riktigt lyckad ridtur och jag blev riktigt stolt över Snobben som gick fram överallt trots att ridvägarna vi red på var helt främmande för honom. Det brukar vara rätt läskigt att rida på nya vägar om man frågar Snobben, det blev ettpar skyggningar men inte mer än så. Så stolt över min fina pojke! 
 
Och vet ni? Väl tillbaka i stallet så kom det fram en tjej till mig och sa nåt i stil med: 
- "Isabel, du har kämpat så himla mycket med Snobben. Jag såg er komma ridandes nyss, och det såg så himla lugnt & fint ut. Han är en svår ponny, och du är så himla duktig med honom. Det syns att du är trygg på hans rygg!" 
 
Jag blev så galet glad!! Och ja, kämpat har jag gjort. Jag har ridit i snöstorm, kolsvart mörker, spöregn, stekhet värme och i -20 grader. Folk i stallet har skrattat åt mig och Snobben när vi klampat in genom stalldörrarna, dygnsura av spöregnet eller inpackade i vinterkläder. Men det har ju lönat sig också, för jag har nämligen fått höra ifrån flera i stallet att Snobben överlägset är stallets finaste häst... hihi. Jag är så stolt & blir så himla glad av allt beröm jag får! 
 
Förresten, idag så har vi haft Philip i exakt 2 år. Det firades med ett vår bad för honom och så en uteritt där han fick galoppera hur snabbt han ville. Vår fina shettiskille, han är bäst. ♥
 Philip får pryda inlägget, såklart! 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback