Eget hästgodis // recept.

Publicerat 2015-04-23 kl. 14:00:00 av Isabel Håkansson
Lite bilder jag tog när jag bakade mitt egna hästgodis. 
 
Att baka eget hästgodis är både roligt, går snabbt och blir betydligt nyttigare att äta för hästen än om du skulle köpa hästgodis i butik. Eget hästgodis innehåller ju naturligtvis inga konserveringsämnen eller annat, så det gillas! Jag är noggrann med vad jag stoppar i mina hästar & det tycker jag att alla borde vara. Hur som helst, såhär bakade jag mitt hästgodis ↓
 
• Ställde ugnen på 180 grader. 
 
• Tog jag fram alla ingridienser. Jag använde mig av vetemjöl, ljus sirap, havregryn, rivna morötter och knäckebröd. 
 
• Jag tog ca 5 dl havregryn, 1 dl vetemjöl och så blandade jag i lite sirap i taget, rörde om och tog mer ifall det behövdes. Sedan rev jag ned morötter och smulade i knäckebröd. 
 
• Formade godisarna som jag ville ha dem och ställde in i ugnen 15 minuter. 
 
.... done. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Lovisa Magnusson

Åh, det borde jag absolut pröva. Har gjort förut men det har oftast blivit ganska geggigt, mosigt och mjukt. Hur är detta? Blir det åt det knapriga hållet som man vill ha? ;)

Svar: Japp absolut! Låt dem svalna ordentligt och lägg INTE nånting över dem förrän dem är helt "torra" och stelnade! :)
isabelhakansson.blogg.se

2015-04-23 @ 21:12:59
URL: http://lovisamagnusson.horseworld.se/
Postat av: Michelle Petersson

Åh va häftigt. Har aldrig gjort eget hästgodis men skulle gärna vilja prova :D
kram

2015-04-23 @ 22:02:36
URL: http://michellepetersson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback