ღ Bästisridning ღ

Publicerat 2015-04-23 kl. 22:34:00 av Isabel Håkansson
Dagens ridpass.. dröm. Föreställ er 3 bästisar på en varsinn häst, bra väder och glada, pigga och taggade hästar som dessutom skötte sig prima! Jag blev himla stolt över Snobben som skötte sig så bra, och även över Akilles & Kaxig. Snobben kan vara svår att rida ut på i grupp, just för att han blir så himla stressad om han inte får gå först. Men idag tog han det lugnt och var himla lydig men pigg samtidigt! Min lilla Snobb. 
 
Vi red först skogsrundan som vi upptäckte igår, men den gick så himla snabbt att rida runt så vi fortsatte några kilometer till. Mestandels skritt blev det, men även en heldel trav och galopp såklart! Finns det nånting bättre än att susa fram på sin favvo-häst med favvo-kompisarna galopperandes bakom eller? Waaah, det gick så himla bra och jag vill göra om det hundra gånger till. Nöjd idag, över alla. Hästar som kompisar, grymma! 
 
Imorgon ska jag iväg och fira en kompis, men troligtvis ska jag ta stallet innan dess. Det kommer bli tight med tid så då får ponnypojkarna vila, och om jag skulle hinna motionera någon häst så kommer jag faktiskt att prioritera Philip. Släppa honom lös i paddocken och träna inkallningar och allmänt bara låta honom busa av sig. Snobben har gått hela veckan och skulle nog uppskatta nån liten vilodag mellan ridpassen.. så får det bli. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback