Tidskras och full fart framåt!

Publicerat 2014-09-28 kl. 14:59:31 av Isabel Håkansson
Nu har jag duschat av mig, smörjt in kroppen med en godluktande body lotion och hoppat i dem skönaste av alla mjukisbyxor i mina ägo - redo att skriva om dagens resultat efter min och Snobbens allra första pay & cross ihop. 
 
Först och främst måste jag få säga att jag är lite små irriterad på mig själv som ställde till allting imorse.. La mig i sängen och bara satt med mobilen jätte länge vilket ledde till att min tidsplanering gick i kras = ca 5-7 minuter till att rida fram (skrittade fram 15 min innan)? Alltså 7 minuters framridning är så långt ifrån godkänt det bara går att komma, det är waay för lite. 
 
På den korta framridningen som vi hade iallafall så kändes Snobben jätte okoncentrerad och nästan lite seg.. Dock vet jag ju hur hans kropp fungerar, han behöver bli ordentligt riden innan man kan börja ge sig på det riktiga arbetet och få upp fart. So I dont blame him. När vi kom in på banan dock så tände han till rätt rejält!
 
Emot första hindret så stod han emot litegrann, så vi fick en stopp där. Han var skeptisk på hur hindret utformade sig och dem i högtalarna ropade ut "Snoopy tycker hustaket har varit med lite för många gånger", haha. Gjorde en volt och pushade på honom ordentligt och då hoppade han stort och luftigt och fick en rejäl fart därefter emot 2:an. Tvåans hinder bestod av en massa höbalar liggandes på rad, han blev liiite tittig men hoppade ändå utan några större bekymmer. 4:an och 5:an rullade på som dem skulle, men efter vi hoppat 5:an och var påväg emot 6:an så fick Snobben nåt ryck och gjorde en u-sväng emot utgången (???). Det gick bra hur som helst och när vi väl var tillbaka "back in buissness" så var han huuur pigg och STARK som helst. Föredrar hellre att han är stark och pigg än seg och ovillig hur som helst, så det var jätteroligt! 
 
Snobben hoppade både över krokodiler, höbalar, häckar med granris, dubbla stockar, murar och tak! Jag tycker han var superduktig och jag är nöjd över honom, trots allt. Jag tar på mig stoppet och hans urdåliga framridning och öser beröm över min duktiga lilla Snobb som skötte sig kanonbra under dan och lastades både ur och på hur enkelt som helst! Min bebis. 
Något brusiga och mörka mobilbilder ifrån dagen, förhoppningsvis får ni bättre bilder ifrån hoppningen under morgondan. Det befann sig nämligen en fotograf inne på banan (weho)!
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Isabelle Johansson

Villken fin blogg du har ;D

2014-09-28 @ 16:26:46
URL: http://isabellejohansson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback